پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ را ابلاغ کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سالار قاسمی به منظور اجرای بند (ب) ماده (۱۸) آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی، شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ را به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ کرد.
در بخشی از این شیوه نامه آمده است:
با توجه به اهمیت شناسایی و هدایت دانش آموزان دارای ظرفیتهای ویژه یادگیری و همچنین توجه و کمک به رشد متعادل و همه جانبه شخصیت آنان در طراحی مسیر زندگی آینده متناسب با ساحتهای شش گانه تربیتی شیوه نامه جهش تحصیلی برای اجرا در مدارس و مراکز جامع سنجش آموزش توان بخشی و مداخله بهنگام رشدی - تربیتی کشور، به شرح زیر ارسال میشود.
اهداف
۱ - شناسایی بهنگام دانش آموزان دارای ظرفیتهای شخصیتی هوشی و روان شناختی ویژه؛
۲-کمک به برنامه ریزی مسیر زندگی دانش آموزان با ظرفیتهای هوشی و روان شناختی ویژه؛
۳-کمک به رشد متعادل و همه جانبهی دانش آموزان با ظرفیتهای هوشی و روان شناختی ویژه؛
۴-آگاه ساختن نهاد مؤسسات ارگانها و اولیاء از ظرفیت هوشی و شناختی دانش آموزان دارای ظرفیتهای هوشی و روان شناختی ویژه
۵- اصلاح، بهبود و ارتقاء فرآیند یاددهی و یادگیری دانش آموزان دارای ظرفیتهای هوشی و روان شناختی ویژه
مؤلفههای جهش تحصیلی
۱ - عملکرد تحصیلی
۲-هوش، شخصیت و ارزیابی بالینی
۳-آمادگی جسمی، عاطفی، روانی و... (بالینی)