• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۳۶۸۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل

تأکید بر توسعه حمل و نقل ترکیبی و راه‌اندازی کشتیرانی رو-رو در دریای خزر

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافق‌نامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به امکانات و قابلیت‌های دریایی و بندری ایران و قزاقستان، آینده بسیار روشنی در روابط دریایی و بندری ایران و قزاقستان وجود دارد.

تأکید بر توسعه حمل و نقل ترکیبی و راه‌اندازی کشتیرانی رو-رو در دریای خزربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خسرو سرایی در دیدار آبای توریک پنبایف گفت: رویکرد اصلی و محوری سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه همکاری‌های اقتصادی با قزاقستان، اجرایی و عملیاتی کردن حمل و نقل ترکیبی، دیجیتالی شدن حمل و نقل، ردیابی کالا و مباحث لجستیکی است.
 
وی با بیان اینکه در حمل و نقل ترکیبی، کالا از مرحله تولید در مبدا تا رسیدن در مقصد، باید تحت پوشش حمل و نقل قرار گیرد، تاکید کرد: یکی از ضرورت‌ها و الزامات توسعه همکار‌های تهران و آلماتی در حوزه دریا، توسعه حمل و نقل کانتینری است که باید در دستور کار جدی قرار گیرد.
 
مدیرکل لجستیک و توافق‌نامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به رویکرد دولت قزاقستان برای تغییر مسیر تجارت و ترانزیت دریایی از طریق بنادر و خاک ایران، از تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان بندر، گمرک و کشتیرانی و بررسی تخصصی موضوعات خبر داد.
وی خلا کشتی‌های رو-رو و سرویس‌دهی حمل و نقل رو-رو را یکی از مباحث جدی بین دو کشور برشمرد و گفت: در خصوص کشتی‌های رو-رو در بنادر ایران، تا ۸۰ درصد هزینه‌های مترتب بر این رویه کشتیرانی، شامل تخفیف می‌شود.
مدیرکل لجستیک و توافق‌نامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان برنامه‌های جدی دولت برای خرید کشتی‌های رو-رو با مشارکت بخش‌خصوصی، تاکید کرد: دو کشور ایران و قزاقستان به مالکیت کشتی رو-رو نیاز داریم تا بتوانیم فارغ از نیاز به کشور‌های دیگر، حمل و نقل برنامه‌ریزی شده در بخش رو-رو را هدایت و کنترل کنیم.

رویکرد جدی دولت قزاقستان برای استفاده از ظرفیت‌های ترانزیت دریایی ایران

آبای توریک پنبایف؛ مدیر بندر آکتائو قزاقستان، با بیان اینکه تولید کانتینر در بنادر و استفاده از ظرفیت‌های ترانزیت دریایی ایران، از برنامه‌های جدی دولت این کشور قلمداد می‌شود، تاکید کرد: در پی گران شدن حمل و نقل اقیانوسی از جنوب خلیج فارس، امیدواریم ترانزیت محصولات مختلف از مبدا چین را از طریق دریای خزر و با حجم بیشتری به انجام برسانیم.
 
وی با اشاره به رویکرد تجاری و اقتصادی قزاقستان برای توسعه همکاری‌های بندری و دریایی با ایران، گفت: ارتباط ترانزیتی با بنادر هند به ویژه بندر ناواشیوا و صادرات کالا‌های قزاقستان به شرق آسیا، رویکرد جدیدی است که در نظر داریم در این فرایند از ظرفیت‌های بندری و کشتیرانی ایران استفاده کنیم.
 
توریک پنبایف با تاکید بر حائز اهمیت بودن ترانزیت تایم در تجارت دریایی و با اشاره به تجربه خوب ترانزیت خودرو از طریق خاک و آب‌های سرزمینی ایران، افزود: تجار و بازرگانان قزاقستانی، به دنبال عملیاتی کردن مسیر تجاری و ترانزیتی از ایران هستند؛ چراکه ایران به لحاظ جغرافیایی در قلب و مرکز آسیا قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
قزاقستان مسیر کاملا فعالی در اتصال ریلی به چین دارد و ایران هم اتصال مناسبی ار بنادر جنوبی و غرب آسیا به دریای خزر دارد !!! برقراری ترانزیت ترکیبی به واسطه دریای خزر می تواند بهره وری عالی برای ایران و گسترش مسیر صادراتی اش به سمت چین داشته باشد !!! سود برقراری این مسیر ترانزیتی عملا دوطرفه و بالا است و صرفا نیاز است که هماهنگی های موثرتری در این زمینه جهت ترانزیت و صادرات هماهنگ در هر دو مبدا صورت گیرد !!!
نظر شما
آخرین اخبار
دستبند پلیس بر دستان سارقان وسایل نقلیه در زرین شهر
اردوی مشترک شمشیربازان ایران و روسیه
قاضی بدون دلیل قانونی، شخصی را احضار یا از آزادی محروم نکند
تجهیز ۸ دکل مخابراتی و سایت همراه اول آبادان و خرمشهر به فناوری ۵ G
آغاز مهاجرت پرندگان به اصفهان
انتخابات فرصت سیاسی اجتماعی برای رشد جامعه است
برگزاری همایش تبیین قوانین و مقرارت اداری
معامله نخستین محموله شمش طلای سرمایه‌گذار خارجی در بورس کالا
دیدار نمایندگان استان بوشهر با آیت‌الله حسینی بوشهری
قطعی گاز فردا در مناطقی از شهرستان کاشان
مهر و موم سه واحد بوم‌گردی متخلف در عقدا
پاداش سامیار عبدلی اولین طلایی کاروان ایران پرداخت شد
آغاز عملیات اصلاح طرح هندسی میدان مرجان
حمایت حزب موتلفه اسلامی و جامعه مهندسین از دولت و مجلس
مرحله کشوری مسابقه‌های قرآنی «مدهامتان» با حضور ۶۱۲ نفر برگزار می‌شود
هزار و ۹۰۵ نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفتند
 تولید ۶ فیلم کوتاه با محوریت شهدا در البرز
برگزاری مراسم بدرقه تیم بسکتبال دختران دانشگاه پیام نور به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۵ برزیل
نور گَوَن؛ آیینی اسطوره‌ای در دامان دماوند
ارزیابی عملکرد سال اول اجرای برنامه هفتم پیشرفت
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا
تقویت توان دفاعی ونزوئلا با دریافت سامانه‌های پدافند روسی
واکنش محیط زیست به تخلف تکراری باغ‌وحش نیر
امتناع کودکان از توالت مدرسه باعث یبوست می‌شود
رشد ۵۶ درصدی طرح های سرمایه‌گذاری در استان خراسان جنوبی
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهر‌های آلوده خوزستان تا آخر آبان
موافقت‌مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون‌محکومیت‌های‌مهریه
بازی‌های همبستگی اسلامی؛ ازبکستان، حریف تیم فوتسال ایران در نیمه‌نهایی
افشای ابعاد جدیدی از همکاری خبرنگاران شبکه ایران اینترنشنال با موساد
خام فروشی در زنجیره فولاد
وقوع زلزله ۳ و ۳ دهم ریشتری در سی سخت
زبان معیار ۱۴۰۴/۰۸/۱۸
رویای تغییر نظامی که کابوس آمریکا شد
حل تنش افغانستان و پاکستان محور گفتگوی متقی و عراقچی
ادعای رسایی درباره انتصاب دادستان دستگیر شده، صحت ندارد
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا  (۱ نظر)
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد  (۱ نظر)
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است  (۱ نظر)
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است  (۱ نظر)
پلمب ۶ کافه به علت برگزاری جشن هالووین  (۱ نظر)
جزییات معافیت از صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان ۱۴۰۴  (۱ نظر)
اهواز آلوده‌ترین شهر کشور  (۱ نظر)
اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های مدل ۹۴ به بالا در خوزستان  (۱ نظر)
شهادت ستوانیکم ولی زاده، مدافع نظم و امنیت در رامشیر  (۱ نظر)
ماجرای دنباله دار پرستار قاتل نوزادان در انگلیس  (۱ نظر)
اعتراف صریح ترامپ، اثبات جنایت آمریکا در همه محاکم  (۱ نظر)
اجرای پویش سلامت علوی طرح شهید رئیسی در بروجرد  (۱ نظر)