• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۴۶۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
خوزستان » اقتصادی

لزوم رفع موانع اجرای طرح قطار شهری اهواز تا قبل از پایان امسال

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: رفع موانع اجرایی طرح قطار شهری اهواز تا قبل از پایان امسال الزامی است.

لزوم رفع موانع اجرای طرح قطار شهری اهواز قبل از پایان امسال

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمهران علم الهدایی گفت: شامگاه یکشنبه طی نشست با اعضای هیات مدیره قطار شهری اهواز، موضوعاتی از جمله قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برای تکمیل طرح، بررسی بودجه سال ۱۴۰۴، تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ و همکاری مهندسین مشاور در زمینه مسائل فنی و حقوقی طرح قطار شهری مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به زمان‌بندی تعیین شده برای اقدامات پیش رو اظهار کرد: بنا شد که قرارداد‌های مربوطه تا نیمه اسفند نهایی و به وزارت کشور ارسال شود همچنین تلاش خواهیم کرد که عملیات اجرایی این طرح مهم پیش از پایان سال آغاز شود.

علم الهدایی همچنین خواستار تسریع در روند نهایی شدن قرارداد‌ها و ورود هرچه سریع‌تر این طرح به فاز اجرایی تاکید کرد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان اضافه کرد: قطار شهری اهواز یکی از طرح‌های زیرساختی مهم در حوزه حمل و نقل عمومی به شمار می‌رود که اجرای سریع‌تر آن می‌تواند تأثیر به سزایی در کاهش ترافیک شهری و بهبود جا به جایی شهروندان داشته باشد.

وی گفت: راه اندازی قطار شهری مزایای دیگری همچون کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، تسهیل دسترسی شهروندان به مناطق مختلف شهر و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل در اهواز را به همراه دارد.

علم الهدایی افزود: یکی از مطالبات جدی شهروندان اهوازی، تعیین تکلیف موضوع مترو است و خوشبختانه نگاه ملی برای اجرای این طرح وجود دارد.

بر اساس این گزارش قرارداد متروی اهواز از سال ۸۵ بین شرکت “کیسون” به عنوان اجرا کننده و شرکت “نورینکو” چین به عنوان تامین کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد. این طرح به طول ۲۳ کیلومتر از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز آغاز و تا بیمارستان بقایی امتداد یافته و ۲۴ ایستگاه در طول مسیر احداث می‌شود و تاکنون حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.

این طرح به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ در عمل تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضایی کشیده شد تا اینکه خرداد ۱۴۰۲، رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تایید شد.

تاکنون ۱۱ ایستگاه مسیر خط یک متروی شهری اهواز انجام شده همچنین عملیات معماری چهار ایستگاه نیز انجام شده است.

بیشترین پیشرفت طرح قطار شهری اهواز در فاز یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است، فاز ۲ این طرح حدود ۲۷ درصد و فاز‌های دیگر نیز حدود ۹ درصد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
آغاز به کار پردیس خبرگزاری صداوسیما
رادیو تریبون معرفی ظرفیت‌ها و پیشرفت استان‌ها در خراسان جنوبی
استخدام در صداوسیما - استان مرکزی
تداوم روز‌های آلوده با چاشنی رطوبت و مه در خوزستان
اعزام ۹۵ دانش آموز کلاله‌ای به مناطق عملیاتی جنوب کشور
آغاز جشنواره تئاتر مازندران
پیروزی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان مقابل تیم فیلیپین
تأکید ایران و کرواسی بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه محیط‌زیست
رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان فلسطین
افزایش نقدشوندگی از اهداف راه اندازی مرحله معاملات پایانی
اعزام کاروان راهیان نور دانش آموز دختر بهشهری به جنوب کشور
بررسی نقش پژوهش‌های راهبردی در بهره وری انرژی
بررسی لایحه «نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی» در کمیسیون اجتماعی
سارقان ۵۰۰ کیلوگرم غلات در دام پلیس اندیمشک
جریمه میلیاردی قاچاقچی گل مصنوعی در لرستان
بررسی گزارش بسیج سازندگی در کمیسیون حمایت از تولید مجلس
پاداش مدال آوران بازی‌های آسیایی جوانان بحرین پرداخت شد
دستغیب برای ارائه گزارش دیوان محاسبات به کمیسیون بودجه می‌آید
ابوالفضل زندی در صدر جدول رده بندی جهانی
برادران صادقیان رقبای خود را در رقابت‌های جهانی پاریس شناختند
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد
مربی ایتالیایی جدید تیم ملی فوتبال رونمایی شد
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است
مهارت‌افزایی نیروی کار، مؤثر در رشد اقتصادی و عدالت آموزشی
رد قاطع مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی
رونمایی از مجسمه زانوزنندگان برابر ایران
ساکنان و گردشگران کیش مهمان ویژه برنامه محفل
تیم ایران به مصاف میزبان می‌رود
ایران اعتراف ترامپ را در مجامع بین المللی پیگیری می‌کند
تقویم و اوقات شرعی جمعه ۱۶ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
درخشش آذربایجان‌شرقی در پدافند غیرعامل
یکطرفه شدن جاده چالوس از بعدازظهر امروز جمعه
آغاز دوره میکرو رسانه همارسا از مخاطب منفعل تا روایتگر فعال
دست‌اندازی بانک‌های‌ناتراز به‌منابع بانک‌مرکزی باید متوقف شود
ضرورت تعامل و همکاری‌ صداوسیما با حوزه‌های علمیه
تقویت نظام مدیریت زمین برای مقابله با زمین‌خواری و تخریب محیط زیست  (۲ نظر)
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
لزوم اجرای روش‌های نوین در دامداری‌های کردستان  (۱ نظر)
پزشکیان: مساجد بهترین کانون ساماندهی امور اجتماعی هستند  (۱ نظر)
جنگ نامتقارن؛ کابوس آمریکا در صورت تهاجم به ونزوئلا  (۱ نظر)
واکنش محیط‌زیست هرمزگان به کشتن الاغ‌ها  (۱ نظر)
نیروهای مسلح ایران قوای ناتو را شکست دادند   (۱ نظر)
ده‌ها هزار غیرنظامی در سودان کشته شدند  (۱ نظر)
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد  (۱ نظر)
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است  (۱ نظر)
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است  (۱ نظر)
تسهیلات وام ازدواج  (۱ نظر)
همکاری‌ سازنده ایران، چین و روسیه در مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا  (۱ نظر)