• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۵۹۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
اجتماعی » جامعه و شهری
ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل پایتخت

سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی: از ۶ هزار دستگاه اتوبوس در تهران، سه هزار و ۵۰۰ دستگاه آن فرسوده است.

سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سایت شهرداری تهران؛ پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که باید سه هزار دستگاه برای کسری ناوگان فعلی تأمین شود.
وی گفت: مهم‌ترین موضوع‌های ترافیکی مورد راهنمایی و رفع ابهام شهروندان در تماس با سامانه ۱۸۸۸ در ۸ ماهه اول سال ۹۸، راجع به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، ادامه داد: تأخیر اتوبوس بخش خصوصی با ۳ هزار و ۶۳۱ تماس، عملکرد نامناسب راننده اتوبوس خصوصی با هزار و ۴۰۴ تماس، کمبود اتوبوس بخش خصوصی با هزار و ۱۴ تماس، برخورد نامناسب با مسافر در اتوبوس خصوصی با ۸۵۸ تماس، تأخیر اتوبوس عمومی با ۶۸۳ تماس، ایستگاه‌های اتوبوس خصوصی با ۶۲۹ تماس و فرسوده و خراب بودن اتوبوس خصوصی با ۵۳۲ تماس جزو راهنمایی و ابهامات شهروندان بوده‌اند.
سنندجی گفت: براساس آمار منتشر شده، در ۸ ماه اول امسال نسبت به پارسال، برخورد مسافر ۳۱ درصد، تأخیر اتوبوس بخش خصوصی ۸۰ درصد و برخورد مسافر در اتوبوس نیز ۵۷ درصد کاهش داشته است.
سنندجی افزود: ناوگان اتوبوسرانی مسئولیت جابجایی سه میلیون جمعیت به صورت روزانه را برعهده دارد؛ یعنی رانندگان شرکت واحد در روز با سه میلیون شهروند ارتباط چشمی و بعضاً مستقیم دارند.
وی گفت: مسافر اتوبوس نسبت به مسافر مترو با راننده ارتباط بیشتری دارد، چراکه در مترو کسی راهور قطار را نمی‌بیند، در نتیجه رفتار و حرکات رانندگان اتوبوسرانی زیر ذره بین شهروندان قرار دارد.
سنندجی ادامه داد: گاهی اوقات فشار کار و مشکلاتی که همکارانم در بخش خصوصی با آن مواجه هستند موجب ایجاد چنین برخورد‌هایی می‌شود که صد البته نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد.
اگر از راننده اتوبوس تخلفی سر بزند با آموزش و برگزاری جلساتی تحت عنوان جلسات رسیدگی به تنبیهات، شرایطی فراهم می‌شود که به صورت تقریبی دیگر آن راننده تخلف خود را تکرار نمی‌کند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: کلیه رانندگانی که وارد بخش حوزه حمل و نقل می‌شوند باید در دانشگاه خواجه نصیر ۱۸ ساعت کلاس‌های تئوری و ۴ ساعت کلاس‌های شبیه ساز را بگذرانند، این آموزش‌ها هر دو سال یکبار تکرار و بروشور‌های آموزشی میان رانندگان توزیع می‌شود.
سنندجی در مورد علت برخورد مسافران و رانندگان، اظهار داشت: یکی از دلایل مهمی که موجب این اتفاق به خصوص در بخش خصوصی می‌شود، نبود محافظ جداکننده راننده از مسافران است.
وی گفت: در بخش اتوبوس‌های تندرو ارتباط راننده با مسافران به علت محافظ محدود است، در اتوبوس‌های بخش خصوصی بیشترین مشکل بر سر پرداخت هزینه است، در اتوبوس‌های تندرو مسافر قبل از ورود به ایستگاه با کارت هزینه خود را پرداخت می‌کند، اما در بخش خصوصی مسافر بعد از پیاده شدن از اتوبوس باید کارت خود را بزند.
سنندجی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از افزایش نرخ قیمت بنزین آمار مسافران در حوزه اتوبوسرانی افزایش پیدا کرده یا نه، توضیح داد: باید کمی تأمل کرد تا آمار‌ها تجزیه و تحلیل شوند، اما در خطوط ۱، ۲، ۴ و ۷ افزایش مسافر به طور کامل محسوس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پاییز حبله رود و رونق گردشگری در فیروزکوه
گرامیداشت یاد شهیدان ابراهیم هادی و مهدی زین الدین
دانش آموزان باید روایتگر توانمندی‌ کشورمان در دفاع مقدس ۱۲ روزه باشند
خاموشی ۲۰ فلر نفتی در خوزستان
عزاداری مردم کیش در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)
حال و هوای شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم بانوی کریمه
پزشکیان: شرایط اقتصادی برای دولت و مردم قابل قبول نیست
پیام تسلیت رئیس جمهور در پی شهادت دکتر مرتضی رضیعی
مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در قرارگاه منطقه‌ای کربلا
آیین وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام
دیدار بسیجیان پلدختر با نماینده ولی فقیه در لرستان
همایش فاطمی هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی زنجان
تکمیل و پایش اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالا در شهریار
واگذاری زمین به ۱۲۲ هزار خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت
تشکیل کمیسیون هنر و رسانه بنیاد شهید
تاکید نمایندگان مجلس بر افتتاح بیمارستان شهدای اسلامشهر تا دهه فجر
لاریجانی: برای دنیا راهی جز مقابله با رژیم صهیونی نمانده است
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۳ آذر ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۳ آذر ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی دوشنبه ۳ آذر ۱۴۰۴ به افق قم
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تصاویر ناسا از منطقه آتش سوزی در جنگل الیت چالوس
راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار درون شهری در همدان
مدارس استان البرز غیر حضوری شد
افتتاح واحد تولیدکارتن‌ در ارومیه
چندین شهید و زخمی در حمله رژیم‌صهیونیستی به ضاحیه بیروت
چاقوی زنجان؛ تلفیق مهارت، هنر و تاریخ ۱۷۰۰ ساله
ضرورت حفظ اتحاد و انسجام ملی
خط و نشان رئیس کل بانک مرکزی برای ملاکی بانک‌ها
عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه امام خمینی
«اذان نگو بلال»، کاری از گروه هوش مصنوعی شبکه نمایش
ایست به اتلاف انرژی
سنگ اندازی مقابل اجرای طرح حمایت از رانندگان اینترنتی
مدارس ابتدایی استان تهران ۴ و ۵ آذر مجازی شد
آلودگی شدید هوا در تهران
پایان چشم انتظاری
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان؛ دزفولی طلایی شد  (۲ نظر)
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده  (۱ نظر)
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه  (۱ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مصرف ۳ تا ۵ برابری برق در کولر‌های گازی  (۱ نظر)
رکورد ۸۸ کیلومتر ریل‌گذاری درطرح چابهار – زاهدان  (۱ نظر)
مدنی‌زاده: نوسان کوتاه‌مدت بورس نباید سرمایه‌گذاران را بترساند  (۱ نظر)
ترک‌ فعل در اجرای قانون جوانی جمعیت جرم است  (۱ نظر)
۱۵ متر سقوط برای نجات یک زندگی در کوه صفه اصفهان  (۱ نظر)
«آخرین دیدار»، در خبر‌های امروز رسانه  (۱ نظر)
بالا گرفتن تنش میان اروپا و آمریکا بر سر اوکراین  (۱ نظر)
تقویت هویت ملی و دینی دو محور کلیدی وزارت آموزش و پرورش است  (۱ نظر)